Dante's Inferno
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Dante's Inferno

We welcome you in hell


Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Algemene en RPG-regels

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Algemene en RPG-regels Empty Algemene en RPG-regels wo jun 20, 2012 9:15 am

Dane

Dane

RPG-regels

RPG-regels zijn algemeen bekend, al kan het nooit kwaad om ze even te herhalen.

  • We schrijven derde persoon, verleden tijd.
  • Je schrijft met hoofdletters, punten, komma's, etc. Spelling is ook een must, al is een schrijffoutje natuurlijk niet erg. Dit kan de beste overkomen. Als je dyslexie hebt, kun je dat gewoon melden.
  • We powerplayen niet, al is dat nog zo verleidelijk. Zelfs in bovennatuurlijke omstandigheden kun je dat niet. En godmodden? Al even onbestaande hier.
  • Mary Sue's en Gary Stu's zijn ongewenst.
  • Engeltjes gaan naar de hemel, lieverd, stoute mensen gaan naar de hel. Dit is dan ook de reden dat we vrolijk gaan voor intiem contact, scheldwoorden en al wat stout is.
  • Je personage is realistisch. Hoe verknipt je personage ook is, dat is menselijk. Mensen zijn tot verschrikkelijke daden in staat - toch kun je niet van ze verwachten dat het enkele moorden plegen en daar geheel ongevoelig in blijven. Ze kunnen zich ervan afsluiten, zich afstompen. Ze kunnen zich fantastisch, machtig voelen. Ze kunnen zich ook schuldig voelen. Mensen blijven nooit bij iets ongevoelig. Vergeet dat niet, lieverdjes, en onthou dat personages zelfs in deze hete omstandigheden menselijk blijven. Nu ja, tot op zekere hoogte dan.
  • Als we meeten, doe je dat met zoveel mensen als je zelf wil. Voor mij part heb je een orgie van twintig personen, maar Rosa is een fan van plaatstopics. Naar Rosa luisteren is, geloof ik, een goed idee...
  • Ik ben fan van situatietopics, dus je mag ook naar mij luisteren.
  • Het komt erop neer dat zowel situatiemeets als plaatsmeets mogen.
  • Ben ik iets vergeten? Jammer dan.


Algemene regels

Algemene regels zijn de regels die ons opleggen hoe we met elkaar omgaan. Ieder met een fatsoenlijke opvoeding weet dit, maar wie ben ik om over je opvoeding te oordelen?

  • Je kunt niemand dwingen om jou te mogen. Het lijkt me een slecht idee om iemand compleet te stalken omdat je zijn of haar schrijfstijl te bewonderen. Doe dit dan ook niet.
  • Persoonlijk ben ik hier geen held in, maar zelfs als je iemand totaal niet kunt uitstaan, doe je vriendelijk tegen diegene.
  • Of je houdt je gewoon in. Dat kan ook.
  • Misschien is iemands personage een complete bitch, en gezien de locatie denk ik niet dat dit een uitzondering zal zijn, maar dat betekent niet dat diegene ook een complete bitch is. Veroordeel iemand niet op zijn of haar personage.
  • Het is heel waarschijnlijk dat de visie van mensen hier zullen botsen. Mensen hebben een andere smaak, een andere mening. Een andere visie op dingen. De een is atheïst, de ander is dan weer religieus. De een is dol op Justin Bieber en Selena Gomez, de ander neigt meer naar Black Veil Brides en Asking Alexandria. Een ander vindt Taylor Swift en Gloriana het beste van het beste. De een vindt pizza goddelijk, de ander houdt meer van spruitjes. Smaken verschillen, meningen verschillen. Discussies zullen er zijn, maar laat dit het hoofddoel van deze site, RPG'en, niet in de weg staan!
  • Leesbaar typen is misschien iets heel handigs voor de onderlinge communicatie.
  • Ben ik iets vergeten? Jammer dan.

2Algemene en RPG-regels Empty Re: Algemene en RPG-regels do jun 21, 2012 12:18 am

Sareth

Sareth

Het is, inderdaad, een aardig goed idee om naar mij te luisteren.._.

Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum